Samenvatting jaarverslag 2018
23 mei 2019

Samenvatting jaarverslag 2018

VooruitKIJKspiegel

Met trots presenteert VORM het 99e jaarverslag met de cijfers van 2018.

In het jaar 2019 viert VORM zijn 100-jarig jubileum. Onze geschiedenis begint met de bouw van het politiebureau op Heijplaat in Rotterdam. Eind mei 1919 wint Daan van der Vorm (senior) de aanbesteding voor een bedrag van fl. 25.245,-. Het markeert de start van het eigen bouwbedrijf.

Grilligheid

Zowel de bouwsector als VORM zijn sinds 1919 sterk getransformeerd. Honderd jaar later is VORM een gerenommeerd bouwbedrijf en een gevestigde naam in de branche. Maar dat is bepaald niet vanzelf gegaan. De bouwsector heeft de afgelopen eeuw verschillende roerige periodes. Ook vandaag de dag wordt de markt gekenmerkt door grilligheid. Tegen die achtergrond is VORM er altijd in geslaagd haar eigen koers te varen. Gedreven door ambitie, doortastend handelend, met oog voor relevante marktontwikkelingen en anticiperend op klantwensen, zijn we er in 2018 opnieuw in geslaagd de beste resultaten van de afgelopen 99 jaar te behalen.

Maar in de bouw blijft het lastig om de huidige markt te voorspellen. Zeker omdat we niet beschikken over een vooruitkijkspiegel. Terwijl we op basis van de huidige marktontwikkelingen juist steeds verder moeten gaan in toekomstanalysesom succesvol te kunnen blijven opereren.

VooruitKIJKspiegel

Dat brengt ons bij het thema van ons jaarverslag van 2018: ‘de vooruitkijkspiegel’. Met trots presenteren wij hier de samenvatting van het jaarverslag 2018, waarin de belangrijkste ontwikkelingen van het afgelopen jaar aan bod komen. Kijken naar de resultaten van het afgelopen jaar, maar vooral ook kijken in en naar de toekomst.

Succesvol jaar

De huidige bouwmarkt kent niet alleen maar kansen, maar wordt ook gekenmerkt door risico’s. Succesvol ondernemen in een grillige sector gaat dus niet zonder slag of stoot. Desondanks kunnen alle VORM-bedrijven terugblikken op een uitstekend jaar. Dat kan natuurlijk allereerst alleen door de inzet en betrokkenheid van jullie: alle mensen die bij VORM werken. Daarnaast is ook de goede samenwerking met al onze partners, opdrachtgevers en tot slot onze klanten van belang. Door samen scherp te blijven op alle facetten die het onderscheid maken in een competitieve bouwsector, is het mogelijk om opnieuw betere resultaten dan het vorig jaar te halen. Kortom, het zijn de beste cijfers van het afgelopen 99 jaar. Een speciale dank aan iedereen die hieraan een bijdrage hebben geleverd.

2019

Dat stelt ons tevens voor de volgende uitdaging voor het jubileumjaar 2019; het jaar waarin we 100 jaar bestaan. Daarin willen graag samen met alle VORM-medewerkers onszelf opnieuw overtreffen. Want juist in deze markt is samenwerking zo belangrijk.

We hopen dat u het jaarverslag met interesse leest. Het is onze wens om samen met u de bouwsector van een nieuwe dynamiek te voorzien door te doen waar anderen blijven denken. Door de groei die wij het afgelopen jaar hebben doorgemaakt, kijken wij met vertrouwen vooruit.

Bekijk het jaarverslag van 2018 hier