Samenvatting jaarverslag 2019
11 juli 2020

Samenvatting jaarverslag 2019

Duurzamer, sneller en nog meer betaalbaar

Met trots presenteert VORM het 100e jaarverslag met de cijfers van 2019.

Het jaar 2019 is opnieuw een jaar waar wij trots op mogen zijn. Niet alleen vierden wij ons 100-jarig jubileum, opnieuw wisten wij onze jaaromzet voor het zevende jaar op rij te verbeteren. Het jaarverslag over 2019 heeft de titel ‘Duurzamer, sneller en nog meer betaalbaar’ gekregen. Hierin presenteren wij met trots de activiteiten en belangrijkste cijfers van VORM over het afgelopen jaar.

Anders dan voorheen biedt VORM het jaarverslag alleen digitaal aan. Zo kun je direct en eenvoudig op elk moment van de dag de jaarcijfers van VORM inzien via jouw computer, tablet of smartphone. Niet minder belangrijk is dat een digitale variant past bij onze doelstelling om de impact van ons bedrijf op het milieu tot een minimum te beperken.

Je kunt het jaarverslag over 2019 direct via deze link bekijken.

Wonen weer betaalbaar maken

Tot voor de coronacrisis hadden wij de ambitie om ons in 2020 verder te verbeteren. Naast de verbetering in omzet, winst en duurzaamheid willen we ook de betaalbaarheid en de snelheid van ontwikkelen en bouwen verder verbeteren. Door de coronacrisis zullen we mogelijk de winst- en omzetdoelen voor 2020 (en mogelijk ook daarna) moeten bijstellen. Onze doelen om nog duurzamer, betaalbaarder en sneller te ontwikkelen en bouwen laten wij in geen geval los; zij worden immers nóg belangrijker om een bijdrage te kunnen leveren aan het ontwikkelen en bouwen van steden en gemeenschappen voor de toekomst.

VORM is gericht op het sneller kunnen realiseren van betaalbare woningen door het versnellen (ontwikkelen en bouwen in twee tot drie jaar in plaats van vier tot zes jaar) en het verkorten en slimmer inzetten van de keten. Wij gaan dit bereiken door alle handelingen die niet leiden tot echte klantwaarde te elimineren en door parametrische ontwerpen en meer modulair en prestatie gericht te ontwerpen. Door onszelf en onze ketenpartners uit te dagen wonen weer betaalbaar te maken voor iedereen.

We hopen dat je het jaarverslag van 2019 met interesse leest. Het is onze wens om samen met onze partners en klanten de bouwsector van een nieuwe dynamiek te voorzien door te doen waar anderen blijven denken.