Kunnen we je helpen?

In het onderstaande overzicht vind je alle antwoorden op de meest gestelde vragen met betrekking tot een slimme woning. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met je kopersadviseur of wooncoach.

Bestaande apparatuur

Jazeker, u kunt uw huidige Philips Hue gebruiken en integreren in uw SMART Home-pakket.

Natuurlijk, u kunt uw huidige Sonos systeem meenemen en volledig integreren in uw SMART Home-pakket.

In principe werkt uw woning met alle type lampen, echter adviseren wij u om te investeren in kwalitatief goede lampen van een gerenommeerd merk. Dit geldt vooral bij het gebruik van dimmers in combinatie met LED lampen.

Koppelen

Een nieuwe telefoon is eenvoudig te koppelen aan uw SMART Home en werkt op de meest gangbare platforms (IOS, Android).

Er zit geen limiet aan het aantal telefoons. Wij raden u aan om ieder gezinslid met een telefoon te koppelen aan uw SMART Home, zodat u met uw geliefden optimaal gebruik kunt maken van uw SMART Home.

Dit is afhankelijk van het merk en type huishoudelijke apparatuur. Mocht u slimme huishoudelijke apparaten hebben en niet zeker weten of dit mogelijk is, vraag dan uw kopersadviseur naar meer informatie.

U bent in staat om uw verwarming en ventilatie te besturen met uw centrale besturingssysteem.

Als uw woning SMART Ready is, dan kunt u na oplevering op basis van uw behoefte modulair uitbreiden. Nu of in de toekomst.

Ja, dit is mogelijk maar dat is wel afhankelijk van het merk en type gordijnen. Wij adviseren u graag welke oplossing het beste bij u past.

Veiligheid

VORM volgt de laatste wetenschappelijke ontwikkelingen op dit gebied en een smarthome heeft geen enkele negatief effect van straling (bluetooth/WiFi).

Wanneer de basis voorzorgsmaatregelen goed worden opgevolgd, is het systeem optimaal beveiligd. U kunt zelf een wachtwoord voor uw netwerk instellen, waarbij het wachtwoord niet voor de hand liggend mag zijn. Als u daarnaast ook de router regelmatig update met de laatste software, is uw netwerk optimaal beveiligd. Wilt u tips? Kijk dan op de website van de Consumentenbond.

U bent in staat om de microfoons uit te schakelen, waardoor de spraakfunctie volledig uitgeschakeld zal zijn.

Toepassingen

Wij geloven dat een SMART Home uw leven makkelijker, veiliger en leuker moet maken. Eén van de voorwaarden die wij hiervoor stellen is dat er een centraal besturingssysteem is, waarmee je je woning kunt bedienen. U kunt ervoor kiezen om allerlei losse componenten zelf aan te schaffen, echter heeft u dan allerlei verschillende apps nodig om uw woning te bedienen.

Daarnaast hebben wij ervaring met de Ring deurbel en laat deze nog te wensen over als het gaat om connectiviteit. Het systeem wat wij toepassen moet een uitstekende connectiviteit hebben, anders is de postbode alweer weg voordat u hem heeft kunnen spreken via uw deurbel.

De geconnecteerde schakelaar beschikt over een of twee schakelcontacten om verlichting te kunnen schakelen via de normale schakeldraad naar de lamp, dit is niet anders dan een normale schakelaar. Maar daarnaast bevat de geconnecteerde schakelaar ook nog een zender en ontvanger die draadloos kan communiceren met de draadloze slimme hub voor Niko Home Control. Hierdoor kan de lamp ook worden bediend via smartphone, of via een andere bediening, bijvoorbeeld een andere schakelaar of touchscreen, of via spraakbediening.

U bent altijd in de mogelijkheid om andere systemen aan te schaffen en deze 'stand-alone' te gebruiken. Of deze speakers te integreren zijn met het smarthome systeem is afhankelijk van het merk en type speakers. Uw woning ondersteunt per definitie Google Assistant en Amazon Alexa.

De keuze is aan u. U kunt altijd kiezen voor 'ouderwetse' ronde dimknoppen. Echter raden wij u aan om te kiezen voor een slimme schakelaar, waarmee je kunt dimmen door de schakelaar zelf ingedrukt te houden, of dit te doen via uw apparaat (tablet, smartphone) of middels spraakbesturing.

Service en garantie

U krijgt standaard 4 jaar garantie op de NIKO Componenten. De garanties over Sonos producten verloopt conform de standaard garanties van Sonos. Voor beide partijen geldt ook dat de klantenservice direct via de partijen verloopt.

We hebben gekozen voor een SMART Home-systeem dat erg intuïtief en klantvriendelijk is waardoor uzelf in staat moet kunnen zijn om zelf scenes te programmeren. Komt u er niet uit? Geen enkel probleem, dan kunt u contact opnemen met onze partner NIKO.